Historie

 

            Začátky našeho klubu jsou v Liberci, kde jsme založili Modelářský klub SRC Liberec a svoji činnost jsme rozvíjeli ve spolupráci s DDM Větrník Liberec. Po přestěhování do Hlinska námi započatou činnost dále velmi úspěšně rozvíjejí naši nástupci. Především pan Tomáš Ťok a Leoš Krainer. Díky. Dnes je klub součástí DDM, takže jeho činnost si nelze představit bez vedoucího technického oddělení pana Tomáše Herdera. Tyto naše začátky byly úspěšné. Dráha tak jak jsme ji přestavěli a vybavili v podstatě nedoznala žádných změn a přetrvávají i  činnosti jako je celoroční seriál Mistr Větrník, Liberecká tříhodinovka, 500kol Raichenberg a i zařazení Liberce do seriálu Mistrovství ČR. Tady musíme samozřejmě poděkovat vedoucímu tohoto republikového seriálu panu Liboru Putzovi. A co nás také hodně těší,že klub pokračuje v práci s mládeží. Dnes patří liberecký klub v kategorii maket v České republice k naprosté špičce /zatím můžeme jen tiše závidět, ale …/.Ať se Vám daří dál.   

              V Hlinsku naše modelářská srdce rychle uvadala.A tak jsme se začali rozhlížet kolem sebe. Abychom řekli pravdu: „Nic moc“. Možnosti byly pramalé. V tomto koutu republiky se maketami nikdo nezabýval, ale narazili jsme na závody „komerček“ /autíčka na domácí autodráhy/, což pro nás byly hračky. Ale na konec: „Šup z hrušky dolů“ a začali jsme zjišťovat možnosti. A to jak pro nás, tak i pro mládež. Tady jsme našli vstřícnou osobu v ředitelce DDM Hlinsko v paní Věře Pevné, která nám umožnila začít s činností v zájmovém kroužku. V DDM se postavila čtyřproudá dráha FARO, která byla domodelována do krajiny a vybavena PC a softwerem pro automatické řízení závodu /start, počítání kol, vyhodnocování a sestavení pořadí/. A když nám dráha fungovala, tak jsme se rozhlíželi, kde se nějaké závody mládeže jezdí. Dopracovali jsme se až do Hradce Králové na „Benešovku“, kde jsme od Pepi Vícha, Ládi Justa a Lubora Stejskala získali základní informace a jakous-takous představu, co to vlastně ty komerčky jsou. Díky. Měli jednak plastovou dráhu FARO,  ale i dřevěnou dráhu, ale hlavně pracovali s mládežníky. Pro nás dobrá perspektiva, zvlášť když se hovořilo o jakémsi seriálu závodů v rámci východních Čech. Další koho nám čas přivál do cesty, byla Česká Třebová. Podle nás Mekka komerček na plastu. Vždyť se tady na dráze schází cca 15 závodníků a ježdění na FARU se věnují několik let a hlavně !!!Jsou to bezva kluci!!! Atmosféra v nás vyvolává vzpomínky na Liberec. Nakonec právě díky jim se podařilo nastartovat Východočeský pohár. Letos se již jede III.ročník. Nechce se mi někoho jmenovat, protože bych musel jmenovat všechny a nesměl bych zapomenout ani na kuchaře, ale dvě jména přeci. Petr Krška a Ivan Vaněk.  Díky Vám. A Vám všem ostatním se omlouvám.

            Naše srdíčka ale moc nepookřála. Už jsme se s „velkou“ dráhou rozloučili, když v tom se nám ozval náš starý přítel Jarda Kalfert /my jsme mu ale nevědomky celou dobu říkali Kalfršt – Jardo promiň. Jarda byl první modelář-maketář, se kterým jsme se setkali a který nás nejen zasvětil do stavby maket, ale do začátků nás vybavil i materiálem,uvedl nás mezi maketáře a co bylo pro naši další činnost podstatné, seznámil nás s Milanem Hoškem. A byli z nás maketáři. Tak tenhle Jarda nám jednoho dne v zimě 2010 zavolal, že bude prodávat dráhu a jestli jí nechceme. To víš,že chceme!!! Byli jsme nadšeni, ale naše nadšení brzy vyprchalo. Jednak jsme neměli dostatek financí, ale to by se nakonec nějak vyřešilo. Ale a to bylo zásadní, najít prostory. Pro nás neřešitelný problém, ale pak nám „snad samo nebe seslalo“ ředitele ZŠ Hlinsko Smetanova pana Mgr.Radka Vaška, který nám umožnil umístit dráhu do školy. No a když nám ještě pomohlo město v osobě paní starostky paní PhDr.Magdy Křivanové, tak jsme mohli na konci dubna 2010 dráhu přivést a to bylo to pravé ořechové!!! Začali jsme. Dráhu jsme museli zkrátit, brousit,atd. V červnu jsme založili náš klub a v září už byla dráha připravená na první závody. Začali jsme zvolna. Klubové ježdění, veřejný závod, od počátku se snažíme pracovat s mládeží, ale protože našim cílem bylo dostat na dráhu závod Mistrovství ČR maket pro r. 2011, museli jsme připravit dráhu pro závod, na kterém by si jezdci sami, ale především delegát Svazu modelářů ČR, ověřili, že dráha i organizace splňuje požadavky na mistrovský závod. Chleba se lámal v říjnu 2010, kdy jsme připravili závod „Hlinecký otvírák“, který se i díky sponzorovi, hlineckému pivovaru Rychtář, vydařil jak po sportovní stránce, tak i organizačně. Dostali jsme souhlas s přidělením mistrovského závodu, který se jel 25. a 26. března2011. A to byl náš rozhodující krok pro návrat mezi maketáře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>